Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, altyapıdan müşteri hizmetlerine, her alanda yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. Türkiye iktisadına katkı sağlayan oyuncular ortasında yer alan şirketin bugüne kadar yaptığı yatırımın gerçek pahası 234,4 milyar TL’yi aştı.
2024’te taşınabilir şebekesine bir evvelki yıla kıyasla yaklaşık 2 katı yatırım yapan Vodafone’un, mağazalarının yeni jenerasyon perakende dönüşümü için yaptığı yatırım ise 410 milyon TL’yi aştı. Toplumsal yatırımlarına da devam eden Vodafone’un Vakıf çatısı altında gerçekleştirdiği projelerin ortaya çıkardığı toplumsal katkı 1,5 milyar TL’ye ulaştı.
2024’te data merkezi ve güneş gücü alanlarında her biri 100 milyon dolar kıymetinde iki değerli iştirake imza atan Vodafone, Edgnex Veri Centres by DAMAC ile İzmir’de yeni bir data merkezi açmaya hazırlanıyor. Öbür yandan, YEO Teknoloji ile güneş gücü santralleri kurmak için işbirliği yapan Vodafone, kurulacak santrallerle mevcut yıllık güç gereksiniminin %35’ini karşılayacak.
Şirketin 2024 yılı performansını ve 2025 maksatlarını paylaşmak üzere düzenlenen toplantıya Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ile Vodafone Türkiye İcra Kurulu Lider Yardımcıları katıldı.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy şunları söyledi:
“2024, Türkiye’nin en süratli büyüyen yeni jenerasyon temas ve dijital servisler şirketi olma amacımız doğrultusunda değerli adımlar atmaya devam ettiğimiz bir yıl oldu. Birebir vakitte, maksat odaklı bir şirket olarak toplumsal dönüşümdeki rolümüze odaklanmayı sürdürdük. Ülkemizin yatırım ikliminde değerli bir rolümüz var. Bugüne kadar yaptığımız yatırımın gerçek kıymeti 234,4 milyar TL’yi aştı. Geçtiğimiz yıl taşınabilir şebekemize, bir evvelki yıla kıyasla yaklaşık 2 katı yatırım yaparak, rekor sayıda baz istasyonu ve kapasite artışı yapılmasını sağladık. Mağazalarımızın yeni kuşak perakende dönüşümü için bugüne kadar 410 milyon TL’yi aşkın yatırım yaptık. 2007-2023 devrinde gerçek pahası 270 milyon TL olan Vakıf projelerimizin ortaya çıkardığı toplumsal katkı 1,5 milyar TL oldu. Voleybol sponsorluğumuz kapsamında tüm lig ve play-off’larda kullanılacak 5.5G takviyeli Şahin Gözü teknolojisi için bu dönem toplam 9 milyon TL’lik altyapı yatırımı yaptık. Bilgi merkezi ve güneş gücü alanlarında da her biri 100 milyon dolar bedelinde iki kıymetli iştirake imza attık. Bizim için son bir yılın en kıymetli yatırım alanlarından biri de 5G hazırlıkları oldu. 5G takviminin bir an evvel resmi olarak da uygulamaya geçmesini ve gerekli adımların atılmasını bekliyoruz. Bizim Vodafone olarak lansmanını yapacağımız teknoloji aslında 5.5G teknolojisi olacak. 5G’nin bir ileri evresi olan 5.5G, yalnızca daha süratli bir ilişki değil, tıpkı vakitte daha akıllı, daha emniyetli ve daha kapsayıcı bir dijital ekosistemin temel taşı. Münasebetiyle, Türkiye’nin dijitalleşme seyahatinde değerli bir kilometre taşı olacak.”
İLK 9 AYDA 10 MİLYAR TL YATIRIM YAPTI
Vodafone Türkiye’nin Ocak-Eylül 2024 periyodunda yaptığı yatırım 10 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin Nisan-Eylül 2024 devrinde servis gelirleri 42,1 milyar TL; Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârı ise 15 milyar TL olarak gerçekleşti. Taşınabilir abone sayısı 25,4 milyona, sabit genişbant abone sayısı 1,4 milyona ulaşan şirketin, Vodafone Yanımda ve Online Self Servis üzere dijital kanalları kullanan aylık etkin müşteri sayısı 17,6 milyon olurken, bu müşterilerin aylık toplam etkileşimi 304 milyon olarak kaydedildi. Vodafone müşterilerinin taşınabilir veri kullanımı ise 2.520 petabyte’a yükseldi. Şirketin taşınabilir finans tahlili Vodafone Pay’in eserlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı 8,3 milyona, şahsî dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 8,5 milyona ulaştı.
ŞİRKET ÇAPINDA 500’DEN FAZLA GÜZELLEŞME AKSİYONU HAYATA GEÇİRİLDİ
Vodafone, yaklaşık 4 yıl evvel başlattığı müşteri odaklı kültürel dönüşümle, müşterilerinin gereksinim ve beklentilerini karşılayan, üzerine düşünülmüş ve hatırlanan tecrübeler sunabilmek için harekete geçti. Bu süreçte, şirket çapında irili ufaklı 500’den fazla güzelleşme aksiyonunu hayata geçiren Vodafone, bu aksiyonlar sayesinde 2022 yılından bugüne müşteri memnuniyeti anketlerinde 32 puanlık artış kaydetti. Müşteri memnuniyetinde “Vodafone’la Oldu Bilin” mottosuyla yeni bir devir başlatan şirket, müşterilerine düzgün bir tecrübe yaşatacağının, yaşatamadığı rastgele bir senaryoda ise bunu telafi edeceğinin kelamını veriyor.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ PUANI 5 ÜZERİNDEN 4,55’E YÜKSELDİ
Vodafone, 2024’te %80’i bayan olan 4.500 müşteri temsilcisi ve şahsî dijital asistan TOBi ile hizmet vermeye devam etti. Müşteri taleplerine birinci aramada deva bulmaya çalışan ve kayıt açtığı müşterilerini 24 saat içinde geri arayarak onları tahlile kavuşturan Vodafone, 542 Müşteri Hizmetleri memnuniyet puanını 5 üzerinden 4,55’e yükseltti. Aylık 8,5 milyon Vodafone müşterisiyle 30 milyon sohbete ulaşan TOBi’nin daha süratli ve müşteri odaklı hizmet vermek gayesiyle geçirdiği dönüşüm sonrası Vodafone’luların self servis memnuniyet skorunda 54 puan artış sağlandı.
KURUMSAL MÜŞTERİ SAYISI 1,7 MİLYON
Vodafone Business çatısı altında bulut, objelerin interneti, siber güvenlik, kurumsal altyapı, sürdürülebilirlik ve iş sürekliliği alanlarında faaliyet gösteren Vodafone, Türkiye’de 1,7 milyon kurumsal müşteriye hizmet veriyor. Bu müşteriler ortasında 70 binden fazla orta ve büyük ölçekli, 1,6 milyondan fazla da küçük ölçekli esnaf bulunuyor. İçinde bulunulan mali yılın ikinci çeyreğinde Vodafone Business Türkiye gelirlerini iki katına çıkararak %109,9’luk büyüme oranı yakaladı.
VODAFONE HAPPY 25 MİLYON KULLANICIYA ULAŞTI
Tüm dünyada Tek Teknoloji Grubu anlayışıyla faaliyet gösteren Vodafone, bu sayede hem küresel tecrübesini Türkiye’ye getiriyor, hem de Türkiye’deki başarılı uygulamalarını yurtdışına ihraç ediyor. Türkiye’de geliştirdiği sadakat platformunu “Vodafone Happy” markasıyla memleketler arası pazarlara da sunmaya başlayan Vodafone, bu platformla 25 milyonu aşkın dijital kullanıcıya ulaştı. Vodafone’un ayda 300 milyon kere ziyaret edilen Vodafone Yanımda uygulaması ise akıllı algoritmaları ve ferdileştirme teknolojileri sayesinde müşterilerin muhtaçlık duydukları eser ve servislere zahmetsizce ulaşmasını sağlıyor.
KADIN ÇALIŞAN ORANINI 2027’DE %50’YE ÇIKARACAK
Çeşitlilik ve dahiliyet konusuna kıymet veren Vodafone, %43 olan bayan çalışan oranını 2027’de %50’ye çıkarmayı hedefliyor. Gençlere de yatırım yapan Vodafone, Discover Genç Yetenek Programı aracılığıyla 17 yılda 800’ü aşkın genci bünyesine kattı. Çalışanlarına küresel meslek imkanlarından faydalanma imkânı sunan şirketin, bugüne kadar farklı işlevlerden yaklaşık 200 çalışanı başka Vodafone ülkelerine transfer oldu. Vodafone, şirket içinde oluşturduğu kapsayıcı kültür sayesinde düşük çalışan sirkülasyon oranı (turnover) ve yüksek çalışan bağlılığı sağlıyor.
VERİ MUHAFAZA KÜLTÜRÜNÜ YAYGINLAŞTIRIYOR
Vodafone, bilgi güvenliğini sağlamak ve data kapalılığını korumak için kapsamlı siyasetler geliştiriyor, yenilikçi tahliller sunuyor ve farkındalık çalışmaları yürütüyor. Şirket genelinde güçlü bir data müdafaa kültürü oluşturmayı hedefleyen Vodafone, çalışanlarına yönelik tertipli eğitim programları yürütüyor ve tüm süreçlerde bilgi muhafaza standartlarının eksiksiz bir biçimde uygulanması için rehberlik sağlıyor. Vodafone, müşterilerine daha inançlı bir dijital tecrübe sunma amacıyla, iş süreçlerinin tamamını titizlikle pahalandırıyor ve kapsamlı risk tahlillerine tabi tutuyor.
VODAFONE VAKFI 4,4 MİLYON KİŞİNİN HAYATINA DOKUNDU
Vodafone, 2007’de kurduğu Vodafone Vakfı aracılığıyla gerçekleştirdiği projelerle bugüne kadar 4,4 milyon kişinin hayatına dokundu. 2007-2023 periyodunda gerçek pahası 270 milyon TL olan bu projelerin ortaya çıkardığı toplumsal katkı 1,5 milyar TL oldu. Vodafone Vakfı, Habitat Derneği işbirliğiyle yürüttüğü “Yarını Kodlayanlar” projesiyle 8 yılda 400 bini aşkın çocuğa kodlama öğretti. Vakıf, yeni projesi “Yapay Zekâ Yıldızları” ile bir yılda 35 bin öğrenciye yapay zekâ eğitimi vermeyi hedefliyor. Vakfın Ulusal Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü iştirakinde sürdürdüğü “Dijital Benim İşim” projesiyle ise bugüne kadar 21 vilayette 35 bine yakın bayan kursiyere Dijital Pazarlama ve Dijital Okuryazarlık eğitimleri verildi. Öteki yandan, bayanlara yönelik şiddetle uğraş emeliyle geliştirilen Kırmızı Işık uygulaması, bugüne kadar 379 bin defa indirildi ve aylık ortalama 1.000 faal kullanıcı sayısına ulaştı.