Fiyat tartışması bitti can güvenliği asıl sorun: Servislerde ölümcül risk

Eğitim öğretim devrinin başlamasıyla okul servislerindeki güvenlik açıkları ve eksikler de ortaya çıkmaya başladı. Gerek veliler gerekse de sürüş uzmanları ve makine mühendisleri, ülkemizdeki birtakım öğrenci servislerinde önemli meseleler olduğunu tabir ediyor.

Servislerde yaşanan isimli olaylar da vakit zaman kamuoyu gündemini meşgul ediyor. Hem servis sürücülerinin hem de araçların sistemli olarak eğitim ve muayeneden geçmeleri gerekiyor. Lakin vakit ve masraflar nedeniyle birçok yapılmıyor. Okul servislerinin aşikâr standartları olması gerektiğini söyleyen İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Özgür Saraç “Örneğin olağan koşullarda okul nakliyeciliği yapan bir aracın, yeniden okul dışında öbür bir iş almaması gerek. Fakat birtakım servisçiler ekstra iş alıyorlar, şirket nakliyatı yapıyorlar, düğün ve piknik tertibi alan bile var” dedi.

BAKIMLAR VAKTİNDE OLMUYOR

Servisi süren bireylerin belirli eğitimlerden geçmiş olması gerektiğini de söyleyen Saraç “Ayrıca kayıtlı olan kişinin servisi kullanması gerek, fakat buna da uyulmuyor. Araç şoförü değişebiliyor. SRC2 evrakı olmayanlar da servise çıkıyor. Olağan araçlar üzere 1 ya da 2 yılda bir değil, 6 ayda bir bakım ve tamirleri yetkili servislerde yaptırılmalı. Fakat birçok servis masraflar yüksek olduğu için buna uymuyor. Birçoklarında araç takip sistemi ve kamera yok, bu zarurî ve kayıtlar da en az 30 gün koruma edilmeli” diye konuştu.

FAZLA ÖĞRENCİ ALIYORLAR

Servislere fazla öğrenci alabilmek için ekstra koltuk takanlar dahi olduğunu söyleyen Saraç “Örneğin; 17 kişi taşıma kapasitesi bulunan servisler daha fazla yolcu alabiliyor. Bunun içine orta koridora açılır kapılır küçük koltuk yaptırılıyor. Bazısında rehber işçisi yok, hem maaş ödememek hem de daha fazla öğrenci almak için yapılıyor… İşçi olmayanlar genelde Anadolu’da faaliyet gösteriyor. Büyükşehirlerde bunun kontrolü sıkı yapılıyor” diye konuştu.

EKSİKLİKLER ÖĞRENCİLERİN HAYATINI TEHLİKEYE ATIYOR

Türkiye gazetesinden Kaan Zenginli haberine nazaran, trafik takımlarının yaptığı kontrollerde, servislerdeki güvenlik eksikleri de dikkat çekiyor. Örneğin öğrencilerin 3 merkezden çıkışlı emniyet kemerleri ile koltuğa bağlanması gerekirken, birçoklarında klasik emniyet kemeri olduğu, seyahat esnasında birtakım öğrencilerin kemer bile takmadığı tespit edildi. Ayrıyeten birtakım servislerde de camlarda güvenlik aparatlarının bulunmadığı, DUR ikaz ışıklarının ve otomatik kapıların çalışmadığı görüldü.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir